Osim igre memory, koju još s djetetove 3,5 godine nismo kako spada odigrali od početka do kraja, igrali smo se svašta s Memocedom i TRIS memory-jem.
Naučili smo slagati tornjeve
Ako ste mislili o tornju od kartica prevarili ste se. Slagali smo tornjeve od kutija Memoceda i na sreću ostali su stajati na mjestu. Kartice nam nisu toliko zanimljive za toranj. Kutije su puuuuno veće.
Otpuhivali smo kartice da vidimo koja najdalje leti
Tom smo se igrom upoznavali s karticama. Prije nego bi otpuhnuo karticu ustima govorio bih mu: “Da vidimo do kuda će veliko slovo Ž doletiti…”. Nakon toga bih uzeo malo slovo ž i rekao: “Gle, malo je ž isto kao i veliko samo malo manje. Da vidimo do kud će ono ići…”. Tako smo se upoznali sa svim slovima.
Naučio je što je to početno slovo
Najlakše mu je bilo naučiti M, T, B, i D. Pogađate jer to su prva slova riječi koje je najviše upotrebljavao – M kao Mama, T kao Tata, B kao baka i D kao Deda. Zatim smo uključili i naša imena, a poslije ubacili i kartice sličica na kojima su 2 nacrtana pojma za svako pojedino slovo.
Naučio je razlikovati i prepoznavati sve boje i nijanse
Naučili smo razlikovati svjetlije od tamnijih boja (npr. svjetloplavu od tamnoplave), toplije od hladnijih (žutu, narančastu i crvenu od plave i zelene)
Naučili smo brojati
Uz kartice dolaze i žetoni. Žetoni imaju na sebi zvjezdice. Od jedne do 5 zvjezdica. Brojali smo zvjezdice i učili kroz igru brojeve – kasnije je nastala naša druga igra koja koristi iste principe kao i Memoceda samo što se uče arapski i rimski brojevi – TRIS memory. Njime je za tjedan dana usvojio sve brojeve od 1 do 12. S 2 i pol godine.
Naučili smo na sat
Sat nam je jednom prilikom prestao raditi pa smo ga spustili na pod. Uz sat su bile kartice TRIS memoryja i počeli smo ih slagati na sat tj. Tražiti brojeve sa sata u TRIS-ovim karticama. Tako smo se počeli interesirati za pojam vremena i toga koliko je sati. Za sada smo samo na maloj kazaljci. Za veliku još ima vremena…
Naučili smo što je isto, a što različito
Mala slova u desnom donjem uglu imaju nartano pripadajuće veliko slovo ili oznaku ‘=’ (jednako). Ukoliko je malo slovo različite forme od VELIKOG (kao npr. slova ‘L i l’ ili ‘B i b’ onda je napisano veliko slovo da ga dijete odmah prepozna, a ukoliko je isto samo smanjeno (kao npr. slova ‘Š i š’ ili ‘Ž i ž’) napisan je znak jednakosti.
Naučili smo da postoje “posebna” slova u našem jeziku
A, E, I, O i U. Zovemo ih samoglasnici ili otvornici. Ona slova koja možemo vikati bez prestanka – to smo više naučili vikanjem nego uz pomoć Memocede 🙂
Naučili smo biti strpljivi i čekati svoj red na igru
Želja za otvaranjem svih kartica da bi se pronašla ona prava je ponekad jača od svega tako da smo ponekad i tako na brzinu završili potragu i igru. Ali s vremenom napredujemo.
Naučili smo što je to par
K tome, naučili smo i što je to tris.
Još uvijek učimo vratiti stvari (čitaj: kartice) na svoje mjesto
Kad pokušavamo igrati memory. Čini se da je to lako, ali kao što znate i sami – nije.
Naučili smo pospremati igru i kartice na svoje mjesto
Kako djeca tako i mi roditelji kada ipak nekad u gluho doba noći pronađemo svežanj kartica ispod tepiha
Naučili smo poklanjati nešto naše nekom drugom
Našim prijateljima koji nemaju još Memocedu ili Tris memory, a imaju mlađe dijete rado poklonimo igru i samim se time učimo poklanjati nešto naše.
Naučili smo pakirati, ljepiti i dostavljati
Kada netko naruči našu igru ili igre najčešće ih zajedno svi pakiramo, a naše dijete lijepi naljepnicu za dostavnu službu. A ako nam je kupac bio i isput, odnijeli smo mu nekad igru i zajedno.
Tko bi rekao da toliko možeš naučiti s memory-jem, a da ga još niti jednom nisi zaigrao!